Vrijblijvend advies Deskundige informatie Jarenlange expertise
Hulp nodig? Bel vrijblijvend 085 - 10 44 904

Werking van een roetfilter.


Het verbrandingsproces van een dieselmotor is anders dan van een benzinemotor. Tijdens de verbranding in een dieselmotor ontstaan er roetdeeltjes, deze zijn slecht voor mens en milieu. Een roetfilter of ook wel DPF (Diesel Partikel Filter) genoemd, is een filter in het uitlaatsysteem die de uitstoot van roetdeeltjes van een dieselmotor vermindert. De kleine deeltjes worden opgevangen doordat ze vastkleven aan de wanden van het roetfilter. Deze opgehoopte roetdeeltjes worden elke 200 tot 1000 kilometer verbrand, dit gebeurt met het regeneratie proces. Hierbij worden de deeltjes omgezet in de onschadelijke stoffen kooldioxide en water. Voor deze verbranding is een temperatuur van minimaal 600°C nodig. Lees hier meer informatie over het regeneratie proces. Tegenwoordig heeft iedere nieuwe auto met een dieselmotor een roetfilter om aan de Europese emissiestandaarden te voldoen.

Roetfilters.nl wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Fabrikant
      Im- en export
      Afnemers in heel Europa
alt
Hulp nodig?
Neem contact op voor vrijblijvend advies.
© Roetfilters.nl. Wij gebruiken cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren.